Dorn therapie

Dorn Therapie is een bijzondere methode waarmee op een relatief zachte manier een scheefstand in het bekken en de wervelkolom wordt gecorrigeerd. Door de dynamische maar zachte wijze van handelen is het corrigeren van een scheefstand van een wervel of het bekken een prettige ervaring in tegenstelling tot vele andere manipulatie vormen. Het opheffen van de scheefstand kan een voelbare bewegingsvrijheid opleveren, evenals een vermindering van pijnklachten.

Indicaties Dorn Therapie

• Beenlengte verschil
  • Hoofdpijn en migraine
  • Nek- en schouderpijn
  • Rugklachten
  • Scoliose
  • Bekkenscheefstand
  • Pijn bij zitten
  • Lumbago, Ischias, Spit

Dorn Therapie kan niet toegepast worden bij:

• Zwangerschap
  • Acute hernia
  • (bot)kanker
  • Vergevorderde osteoporose
  • Acute migraine
  • Acute ontstekingen
  • Na een ongeluk zonder diagnose arts
  • Verlammingsverschijnselen
  • Ernstige degeneratie van de tussenwervelschijven

De Dorn therapie is niet zelf online te boeken, dit omdat de behandeling niet voor iedereen geschikt is. Meer weten of interesse in de hele Dorn therapie neem dan contact op via onderstaand formulier.

De Dorn therapie wordt afgesloten met een Breuss Massage. De gehele behandeling zal ongeveer een uur duren.

Een deel van de Dorn Therapie kan, indien van toepassing, onderdeel zijn van een behandelplan.

Breuss Massage

Breuss massage dankt zijn naam aan Rudolf Breuss. Hij ontwikkelde de Breuss massage, waarbij het gebied rondom de wervelkolom wordt gemasseerd met St. Janskruid olie. Hij ging er van uit dat de tussenwervelschijven niet "verslijten'' maar degenereren, en weer teruggebracht kunnen worden naar hun oude conditie.

De tussenwervelschijven zijn het kraakbeen tussen de wervels, en zorgen ervoor dat zenuwen beschermd worden en wervels elkaar niet raken. Aangezien we ons hele leven in een proces zitten waarbij onze cellen, gewrichten, beenderen, spieren, weefsels, organen, zenuwen etc. steeds weer afgebroken en opnieuw opgebouwd worden, kunnen de tussenwervelschijven weer terug gebracht worden in hu oude conditie.

Om dit regeneratieproces te ondersteunen ontwikkelde hij een zachte energetische en zeer ontspannende massage, die met de hand wordt uitgevoerd en psychische en lichamelijke blokkades kan opheffen.

De massage wordt afgesloten met een pakking van de rug. De olie zal de rug verwarmen. Dit geeft een heerlijke ontspannende afsluiting.